Jak otworzyć sklep internetowy – procedury techniczne i inne

Ocieplanie pianką PUR drewna
Ocieplanie pianką PUR – uniwersalne zastosowanie
Grudzień 31, 2017
Serwis klimatyzacji i wentylacji
Serwis klimatyzacji i wentylacji – analiza
Styczeń 8, 2018
Jak otworzyć sklep internetowy - poradnik

Jak otworzyć sklep internetowy - poradnik

XXI wiek to ciągły postęp cywilizacji konsumpcjonizmu. Ludzie kupują, nieustannie szukają kolejnych rozwiązań i chcą mieć coraz więcej. Nic nie wskazuje na to, iż wkrótce będzie zupełnie inaczej. Nabywanie wytwornych artykułów to pierwsza sprawa, lecz musimy także zapewnić sobie też kosmetyki, coś do jedzenia – czyli najzwyczajniej to, co jest nam potrzebne do życia. Wiele osób życie spędza w nieustannym biegu i co za tym idzie, nie możemy poświęcić wiele czasu na chodzenie po galeriach. Receptą może być sklep internetowy – generujący dochody po ewentualnym sukcesie.

 

Sklep internetowy – dlaczego i jak?

Sami znamy pewnie dużo przykładowych jednostek, praktycznie w ogóle nie planujących odpoczynku. Zakupy załatwiają w hipermarkecie raz na dwa tygodnie, żeby zaoszczędzić sobie nieustającego ruszania po niezastąpione zapasy. W dzisiejszych dniach przykładowe sieci idą jeszcze wyżej i gwarantują im przywiezienie asortymentu do domu.

Przywołana tematyka dotyczy po pierwsze ludzi zarobionych, siedzących w nieskończoność w miejscu zatrudnienia. Krew ich zalewa, gdy trzeba zrobić chociażby świąteczne zakupy. Tacy ludzie ochoczo wykorzystują wtedy sklep online oraz hurtowo nabywają prezenty dla bliskich. Biorąc to pod uwagę – właśnie oni stają się naszą grupą docelową, jak widać na załączonym obrazku – dosyć sporą.

Wiemy zatem jaki kluczowy powód uruchomienia sklepu internetowego, tym razem musimy przeanalizować jak nasz sklep ma się prezentować. Nie ma sensu rzucać się na zbyt głęboką wodę. Jeśli sklep internetowy ma nam dać duże zarobki, w takiej sytuacji wychodzimy od tzw. analizy SWOT. Zbadanie silnych oraz słabych stron, perspektyw i zagrożeń to całkowita podstawa. Odnosi się to zarówno do naszego nowo powstałego sklepu, jak i konkurencji. Musimy zbadać jakie statystyki produkują, w czym możemy się na jej tle wyróżnić.

W tym momencie koniecznie będzie ustalenie grupy , do której chcemy trafić. Nie ma tutaj reguły. Otwarty przez Was sklep internetowy może być dostosowany do Konsumenta uniwersalnego, który zyska możliwość wyboru spośród dużej ilości dziedzin produktów, lecz również dla przykładu zwabiać do sklepu głównie kobiety, ze względu na przewagę kosmetyków. Wszystko będzie zależeć od tego, jaki plan biznesowy przygotujecie. Dokładnie rozpatrzcie, czy środki pozwalają Ci na dotarcie do potencjalnyych partnerów w całej Polsce. Jest taka możliwość, że trzeba będzie ograniczyć się do konkretnego obszaru – np. miasta.

 

Pamiętajcie, iż założenie sklepu internetowego ma bardzo wiele wspólnego z działalnością gospodarczą. Sprawdźmy dostępne warianty:

 

  • Jeżeli otwierasz nową firmę, koniecznie trzeba zewidencjonować działalność gospodarczą – zrobić wpis w Krajowym Rejestrze Sądowym lub do Ewidencji Działalności Gospodarczej, wygenerować REGON w Urzędzie Statystycznym, załatwić formalności w Urzędzie Skarbowym i ZUS-ie.
  • Gdy Twoja firma już działa, powinieneś wyłącznie zrobić zmianę w swoim PKD (Polska klasyfikacja działalności), dodając tamże zapis o handlu w Internecie.

 

Następna analizowana rzecz tyczy się produktów. Kiedy już ustalimy czy nasz asortyment wypełni coś wyspecjalizowanego, z wąskiej branży, czy też towary bardziej ogólne, wyrabiane na olbrzymią skalę, koncentrujemy się na sumiennym dobraniu kolportera. Sumienność, punktualność i wiarygodność, to powinna być podstawa, na jaką należy spojrzeć przy kontraktowaniu. Wiadomo, że na końcu jednym z decydujących parametrów okaże się przełożenie jakości na koszta. Nie działa tutaj reguła, że taniej znaczy lepiej i na odwrót. Dostawca już wybrany? Teraz wypada zatroszczyć się o opisy towarów. Wielu się zastanawia – ale po co mi oryginalne opisy?

Zanurzamy się w tym momencie w sferę promowania. Nie zdadzą egzaminu opisy przysłane przez producentów. Jeśli pragniemy szybko uzyskać zwrot inwestycji, to w takiej sytuacji powinniśmy skierować uwagę na zredagowanie oryginalnych opisów – przystępne dla Kontrahentów, lecz także uregulowane pod SEO, aby popularna wyszukiwarka Google wystawiła nam wysoką ocenę jakości. Jeżeli nasza treść była już wcześniej gdzie indziej – narzędzie wyszukujące zakwalifikuje nas negatywnie i nie uzyskamy odpowiedniej pozycji w rezultatach wyszukiwania. Takie opisy damy radę przygotować na własną rękę, ale wyższą jakość mogą nam zapewnić fachowcy z dziedziny SEO.

Wiemy już jak zadbać o oryginalne opisy – przyszła kolej na udostępnienie odpowiednich form płatności. Do często spotykanych możemy zaliczyć:

– System PayU
– PayPal
– Przelewy 24

Niewątpliwie trzeba także zagwarantować Partnerom zapłatę za pobraniem oraz z góry. Istotnym jest, żeby formy płatności były właściwie zabezpieczone– np. przy pomocy szyfrowania SSL. To spowoduje, że zainteresowani będą mieli do nas większe zaufanie.

 

Sklep internetowy – kwestie techniczne

 

Wizja jest, otoczenie konkurencyjne przebadane, mamy naszkicowany plan działania i odpowiednio spreparowane pod sprzedaż towary? Pora na sprawy techniczne.

Kwestia oprogramowania może zdecydować o naszym sukcesie lub braku takowego. Nie musicie być ekspertami w tej dziedzinie, od czego są doradcy. Czasami starczy chociażby bezpłatny software, ale w przypadku rozległej wizji możemy potrzebować full serwisu lub indywidualnego oprogramowania.

Domena może być dostarczona w parze z oprogramowaniem, ale też nie zawsze. Jeżeli tak nie będzie – to w takiej sytuacji musimy ją wykupić. Powinna być prosta, rzucająca się w oczy i łatwa do zapamiętania przez Klienta, aby mógł ją bez kłopotu przywołać w rozmowie z przyjacielem .

W temacie hostingu najważniejszy będzie rozmiar serwera i dane dotyczące transferu – naszym zadaniem będzie dostosowanie hostingu do potrzeb naszego sklepu. Nie polecamy używania darmowych hostingów – niosą za sobą one zbyt wiele barier, co utrudni nam pracę.

 

Tworzenie sklepów internetowych —–> http://www.blacksoft.pl/tworzenie-sklepow-internetowych/

 

 

Komentarze są wyłączone.