Marketing internetowy – nowe możliwości

Home staging - zadbaj o swoje mieszkanie
Home staging – Twoja nieruchomość zachwyci innych
19 maja, 2017
Pozycjonowanie lokalne - dotrzyj do Klientów z Twojej okolicy
Pozycjonowanie lokalne w Google
1 sierpnia, 2017
Marketing internetowy - zwiększ swoje szanse w Internecie

Marketing internetowy, nowoczesny marketing

Oczywistym jest, że Internet daje nam ogrom opcji w temacie promocji. Wygląda to na banał, ale w analizowanym przypadku sprawdzi się świetnie. Marketing internetowy to w dzisiejszych czasach istotna kwestia dla zainteresowanych wypromowaniem swojej firmy w sieci. W tym wpisie opiszemy co to takiego marketing w internecie i jak jego zastosowanie wpłynie na naszą firmę.

Żeby móc spokojnie wejść w tematykę powiązaną z marketingiem w sieci, powiedzmy sobie od razu jak działa sam marketing. Sporo ludzi stawia to na jednej półce z promocją danego produktu, ale w praktyce jest to termin dużo szerszy. Proces marketingowy jest to skomplikowana strategia, która ma przynieść korzyści w postaci dotarcia z proponowanym przez nas produktem do maksymalnie dużej grupy Odbiorców. Żeby to miało miejsce, powinniśmy przywiązać wagę do wielu składników, do których należą należyta komunikacja z rynkiem, dobrze dobrane narzędzia do promowania, wskazanie grupy docelowej oraz ustalenie planu budżetowego. W przeciągu wdrażania procesu, nieodzowna będzie cykliczna analiza postępów na rynku i reagowanie na potrzeby Konsumentów.

Marketing w internecie – podstawowe założenia

Już jakiś czas temu rozwój technologii sprawił,że powstała odrębna domena marketingu – marketing w internecie, nazywany również e-marketingiem. Czemu jest tak znaczący? Przedsiębiorcy i właściciele korporacji wchodzą z działalnością do internetu, żeby skorzystać z zalet internetu i przekonać do siebie więcej Nabywców. Marketing internetowy to ogół wszelkich czynności, które kojarzymy z normalnej formy marketingu, ale do ich urzeczywistnienia będziemy używać internetu. Jeżeli nasze procedury będą dobrze funkcjonować, to sprawi, że miejsce naszej korporacji w internecie znacznie się poprawi, a nasz podstawowy cel – promocja oraz kreowanie świadomości marki, idące w parze z jej pozytywnym postrzeganiem zostanie wypełniony. Podstawowym narzędziem, którego będziemy używać w marketingu on-line będzie witryna www naszej firmy. Spośród najważniejszych różnic między tradycyjnym marketingiem, a e-marketingiem wyróżniamy z pewnością rolę Konsumenta. Nie jest ona w tym przypadku bierna, przeciwnie, prowadzi on z nami nieustanny dialog, poprzez m.in. publikowanie poglądów na temat naszego postępowania oraz wpływanie na zmiany w naszej kampanii marketingowej.

Do typowych operacji, z którymi spotkamy się przy dziedzinie marketingu internetowego należą m.in.:

– pozycjonowanie stron www
– reklamy Google AdWords
– influencer marketing
– content marketing
– remarketing
– video marketing
– Social Media
– blogi
– e-mail marketing

Omawialiśmy już dość wyczerpująco pozycjonowanie stron www, natomiast w tym artykule skoncentrujemy się na dwóch kategoriach marketingu w internecie – content marketingu oraz influencer marketingu, które mogą nam dać dużo korzyści.

Content marketing – przede wszystkim jakość

Ta gałąź marketingu on-line może być niesamowicie skuteczna, jeśli naszym celem ma być pozyskanie kolejnych Odbiorców, lecz zwłaszcza –  zbudowanie z nimi wieloletnich i bazujących na oddaniu więzi. Jak do tego doprowadzić?

Content marketing bazuje przede wszystkim na publikowaniu w sieci internetowej treści o możliwie jak najwyższej jakości. Nie chodzi tutaj w pierwszej kolejności o jednostronny przekaz reklamowy, ale o wywołanie poruszenia u Kontrahenta, który zdecyduje się zostać z naszą korporacją na zawsze. Oczywiście wiele zależy tutaj od grupy docelowej, do której chcemy dotrzeć. Treść powinna być dopasowana do jej zamiłowań, tradycji oraz co także istotne – zwyczajów kulturowych. Content marketing występuje w różnych formach, np.:

– artykuły branżowe,
– krótkie filmy,
– grafiki,
– prezentacje multimedialne,
– inne

Forma ma rzecz jasna znaczenie, ale jeszcze większą wagę powinniśmy przywiązywać do klasy upublicznianych przez nas treści. Kiedy Google zakwalifikuje je jako wartościowe, to wtedy pomnoży to nasze widoki na bycie wyżej w rezultatach wyszukiwania. Dbajmy o to, by treści były autorskie i oryginalne. Jak wynika z kawałka tekstu o content marketingu – kluczowa dla nas jest wartość merytoryczna.

Influencer marketing – czym jest?

Ta dziedzina marketingu internetowego staje się ostatnio wyjątkowo popularna. Dlaczego? Influencer – czyli osoba, która jest biegła w danej dziedzinie, tudzież jest rozpoznawalna ze względu na prowadzenie bloga, vloga lub popularnego profilu w mediach społecznościowych, potrafi silnie oddziaływać na hipotetycznych Odbiorców. W wyborze influencera musimy się kierować branżą, w której się obracamy. Gdy chcemy promować sklep z ciuchami, wtedy nie najgorszym pomysłem wydaje się wynajęcie influencera, który spopularyzował bloga na temat mody.

We wskazaniu odpowiedniego influencera mogą pomóc nam liczne fora, grupy na Facebooku lub po prostu wyszukiwarka internetowa. Pamiętaj o tym, żeby przed zaangażowaniem osoby do lansowania Twojej spółki, jasno wskazać cele i zastanowi się jaki budżet jesteś w stanie na wyłożyć na zatrudnienie influencera. Wynajęcie influencera powinno być częścią olbrzymiej strategii, która pomoże nam przekonać Klientów.

Marketing internetowy – podsumowanie

Jak już zdążyliśmy się przekonać, marketing internetowy to wyjątkowo obszerna kwestia. Moc możliwości, ale także sporo pracy do zrobienia, jeśli nasza strategia ma dać plony. Nasze działania powinny być sumiennie ułożone, a później ustawicznie musimy odpowiadać na zmieniające się trendy.

Marketing w Internecie i nie tylko – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/

Komentarze są wyłączone.