Optymalizacja i pozycjonowanie wizytówek w mapach Google

Chirurgia stomatologiczna usuwanie ósemek ekstrakcja zęba
Chirurgia stomatologiczna Toruń
2 września, 2020
Okna energooszczędne Toruń okna pasywne
Okna pasywne w budownictwie
15 września, 2020
Pozycjonowanie wizytówek firmy w mapach google

Pozycjonowanie wizytówek firmy w mapach google

Wizytówki udostępniane w mapach Google są sprawdzonym narzędziem wspierającym zaistnienie na rynku lokalnym. Poprzez mapy Google osiągamy dostęp do położenia przedsiębiorców z wielu branży. W ten sposób użytkownik może bez problemu odszukać sprzedawcę interesujących produktów lub usług. By znaleźć się pośród firm w konkretnej okolicy jedyne, co trzeba zrobić, to zarejestrować swoją wizytówkę w mapach Google. Jak to zrobić? Pośród wszelkich udostępnionych usług Google należy odnaleźć usługę Google Moja Firma oraz podążając za instrukcjami założyć profil. Każdy kolejny etap przybliża nas do stworzenia kompletnej wizytówki. Wystarczy wypisać takie dane jak nazwa przedsiębiorstwa czy jej położenie oraz kontakt, a następnie je zatwierdzić. Wypełniona o podstawowe informacje wizytówka jest opracowana do użytku. Dobrze jednak uzupełnić ją o dodatkowe informacje dostępne w kolejnych zakładkach. Ostatnim krokiem jest weryfikacja, żeby wizytówka była w pełni aktywna. Posiadając przygotowaną wizytówkę warto pomyśleć o pozycjonowaniu jej, żeby stała się widoczna dla wielu odbiorców.

Jak pozycjonować własną wizytówkę w mapach Google?

Na pozycjonowanie firmy przez wizytówkę w mapach Google ma wpływ sporo czynników. W głównej mierze duży wpływ ma lokalizacja względem użytkownika. Poszukując sklepu lub usługi zwykle kierujemy się tym, jak blisko znajduje się od domu, dlatego wizytówka sprawdza się zwłaszcza na rynku lokalnym. Im bliżej znajdujemy się potencjalnego klienta, tym większa szansa na lepszy wynik pozycjonowania. Obok tego istotna jest trafność oraz rozpoznawalność względem frazy kluczowej. Gdy firma jest rozpoznawalna pod konkretnym słowem kluczowym lub opublikowana na jej witrynie treść zgadza się z wpisaną frazą tym bardziej prawdopodobne, że wizytówka znajdzie się wysoko. Możliwości zawarte w usłudze Moja Firma dają wiele opcji, które mogą pozytywnie zadziałać na pozycjonowanie wizytówki Google.

Umieść informacje na temat firmy

Podstawowe informacje jak nazwa, telefon i adres  warto uzupełnić o kolejne równie przydatne dane, które pomogą Google z dopasowaniem wizytówki do zapytania użytkownika. Informacje kontaktowe wizytówki powinny być zgodne z danymi umieszczonymi na stronie internetowej. Co ciekawe w nazwie wizytówki da się wpisać nazwę firmy razem z ogólną frazą (np. nazwa firmy pozycjonowanie stron WWW). Obok tego należy wpisać kategorie oraz podkategorie, które wskażą Google oraz użytkownikom profil firmy, a więc jej charakter. Niezbędna jest również lokalizacja oraz obszary działania. W samej lokalizacji wpisujemy adres siedziby firmy, gabinetu, sklepu itp. Jeżeli jednak gwarantujemy usługi poza miejscem siedziby (np. montaż drzwi i okien w domu klienta) wtedy lepiej dołączyć obszar działania, a więc szerzej np. miasto, województwo.

Pozyskaj atrybuty oraz opinie klientów

Szczególnie znaczące jest także uzyskanie atrybutów. Są to atrybuty zespojone z tym jak działa firma. Dla przykładu informują czy dana lokalizacja posiada dostęp do Wi-Fi, czy w pobliżu znajduje się parking albo czy została dopasowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Wadą jest to, że atrybutów nie dodajemy samodzielnie, ponieważ dodawane są one na bazie przesłanych przez klientów odpowiedzi na zadane przez Google pytania. Same opinie klientów oddziałują na pozycjonowanie. Większość potencjalnych klientów wciąż wartościuje opinie Google, z tego względu lepiej się o nie postarać oraz co istotne, zawsze na nie odpowiadać. Za sprawą pozytywnych opinii istnieje większa szansa, że Google wyświetli wizytówkę wyżej.

Wstaw unikalny opis, produkty usługi oraz zdjęcia firmy w wizytówkach Google

Unikalny opis firmy to świetne miejsce, aby wskazać najważniejsze zalety firmy, jednocześnie stosując najbardziej dopasowane słowa kluczowe. Pierwsze 250 znaków pokazuje się w profilu firmy bez używania przycisku „więcej”, z tej przyczyny warto pochylić się nad tą częścią opisu. Co więcej dla bardziej efektywnego pozycjonowania wizytówki Google należy wymienić swoje usługi i produkty. Wypełnienie wizytówki tylko zadziała na pozycjonowanie, ale także być może przyciągnie większą liczbę potencjalnych klientów. Na pozycjonowanie wizytówki Google oddziałuje też umieszczanie filmów i zdjęć. Multimedia umieszczone w wizytówce nie tylko uatrakcyjniają ją dla odbiorców, ale także umożliwiają napisanie opisującego zdjęcie tekstu alternatywnego. Regularne dodawanie zdjęć korzystnie oddziałuje na pozycjonowanie.

Zamieszczaj wpisy

Za pomocą wpisów w wizytówkach Google zaoferować klientom wartościowych treści, które mogą zachęcić ich do odwiedzania naszej strony WWW lub skorzystania z usługi. Wpisy umożliwiają zamieszczenie treści do 1500 znaków i odsyłacz, pod którym możemy przenosić do dowolnej strony, np. podstrony z usługami lub innego wybranego miejsca. Taki wpis w wizytówce oprócz tego, że będzie dostępny przez wiele czasu (czas można ustawić nawet na cały rok), może stać się składową marketingu treści, gdzie będziemy oferować klientom garść przydatnej wiedzy z branży. Regularna publikacja zostanie uznana właściwie jak wpisy z bloga na stronie, dlatego warto zastanowić się nad zastosowaniem takich wpisów.

Pozyskiwanie linków

Linki przenoszące bezpośrednio do wizytówki są dość ważnym elementem, jaki zadziała na pozycjonowanie wizytówki. Z tego powodu warto rozejrzeć się za branżowymi lub lokalnymi forami, katalogami, portalami blogami lub innymi miejscami, ocenianymi przez Google jako wartościowe, w których można zostawić link. Obszerny profil linków wyśle Google znak, że warto pokazać wizytówkę w czołówce pozycji, ponieważ odsyłają do niej odmienne interesujące źródła. Profil linków ma więc pozytywny wpływ na pozycjonowanie wizytówki w mapach Google.

pozycjonowanie-stron-torun.pl/pozycjonowanie-w-google-maps/

Komentarze są wyłączone.