Pozycjonowanie lokalne w Google

Marketing internetowy - zwiększ swoje szanse w Internecie
Marketing internetowy – nowe możliwości
13 czerwca, 2017
Kupujesz dom - sprawdź, co trzeba wiedzieć?
Chcesz kupić dom? Sprawdź najważniejsze kwestie
1 grudnia, 2017

W dzisiejszych czasach widać, iż bez właściwego wypromowania strony internetowej, perspektywy na powodzenie naszej działalności są dość nieduże. Całe szczęście, że, dzięki nieustającemu rozwojowi, Google opracowało wielowymiarowy mechanizm, który pozwala nam na dotarcie do lokalnych Kontrahentów. Żeby to właśnie nasz salon fryzjerski, serwis opon, restauracja, biuro nieruchomości i cokolwiek innego zostało zauważone przez Interesantów z pobliża, nieodzowne jest właściwe wypromowanie witryny w lokalnych wynikach wyszukiwania. Wpływa na nie wiele składników, którymi zajmiemy się w tym artykule.

Pozycjonowanie lokalne – co to jest?

Najprościej rzecz ujmując, pozycjonowanie lokalne to promowanie konkretnej witryny w wyszukiwarkach. Od tradycyjnego pozycjonowania witryn różni się jednak tym, że głównym celem będą wyszukujący z danego kręgu, np. województwa, miejscowości, a czasem nawet wyznaczonej dzielnicy. Nierzadko jest tak, że wyszukiwarka może samodzielnie określić, gdzie jest najbliższe naszemu położeniu większe miasto. Da się to bez problemów zweryfikować, używając przycisku „Narzędzia wyszukiwania” na stronie wyszukiwania. Załóżmy, że naszym celem jest znalezienie agencji nieruchomości. Jeśli osoba wyszukująca jest w tym momencie w Toruniu, to wówczas narzędzie wyszukujące podpowie nam najskuteczniej wypozycjonowane agencji nieruchomości z Torunia. Statystyki mówią prawdę – powyżej 95% Odbiorców poszukuje przede wszystkim spółek i usług z ich okolicy, aby móc bezproblemowo do nich dotrzeć. Musimy uczynić co się da, żeby trafili na właśnie naszą firmę, gdyż więcej niż 3/4 wyszukujących lokalnie zdecydowało się na zakup w niedalekiej przyszłości, a ponad 80% używających telefonów nowej generacji i tabletów korzysta z wyszukiwarek internetowych. Czego najczęściej szukają? Przede wszystkim są to restauracje, sklepy i usługi. Jeśli posiadasz restaurację działającą lokalnie, obowiązkowo musisz zadbać o pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie lokalne – jakie działania podjąć?

Podobnie jak w temacie szerszego pozycjonowania stron, przy pozycjonowaniu lokalnym stale niezwykle ważną kwestią będzie optymalizacja strony internetowej. Musimy regularnie dodawać treść oraz postarać się, by publikacje były możliwie jak najlepszej jakości. Nie zapominajmy przy tym o linkach, prowadzących do naszej strony. Należy teraz zastanowić się nad technikami, które będą typowe dla pozycjonowania lokalnego, takimi jak np.
– Założenie strony w Google Moja Firma, które obszerniej omówimy w dalszej części artykułu,
linki z lokalnych stron – zadbajmy o to, aby wieści o naszej firmie wyświetlono w lokalnych mediach, na stronie serwisu miasta, w lokalnym katalogu firm oraz stronach powiązanych z branżą turystyczną,
zgodność danych identyfikujących korporację – otoczmy opieką dane, które zamieszczamy w katalogach firmowych i innych stronach. Jeśli ulegnie zmianie nasz adres lub jakiekolwiek inne dane kontaktowe i nie aktualizujemy tego, to w takiej sytuacji narzędzie wyszukujące potraktuje nas jako niewiarygodnych,

Usługa Google Moja Firma i pozycjonowanie w Google Maps

Bardzo ważne jest utworzenie konta naszej spółki w Google Moja Firma. Usługa ta powstała jako narzędzie do zakładania wizytówek firm, które operują na lokalnym rynku. Co możemy dzięki niej zrobić? Poprawne pozycjonowanie i optymalizacja wizytówki , że wyszukujący, używający lokalnych słów kluczowych prawdopodobnie trafi na naszą wizytówkę, obejmującą adres strony internetowej i telefon do naszej firmy. Samo założenie wizytówki nie jest relatywnie skomplikowane, ale już pozycjonowanie wymaga staranności i konkretnej znajomości tematu.

Żeby dodatkowo zwielokrotnić swoje widoki na pozyskanie lokalnych Klientów, posłużymy się usługą Google Moja Firma do pozycjonowania w Google Maps. Ten składnik pozycjonowania lokalnego jest stosunkowo trudny, ale profity na rynku lokalnym z pewnością będą wymierne. Jak powinna wyglądać odpowiednio sformatowana wizytówka w Google Maps? Po pierwsze – musi mieć właściwy tytuł. Trzeba wczuć się w rolę szukającego i przeanalizować, czego będzie szukał w wyszukiwarce. Najprościej będzie umieścić w tytule nazwę firmy oraz rodzaj oferowanych przez nas usług. Następny krok, wzbogacamy wizytówkę o aktualne dane kontaktowe. Wspominaliśmy już o tym wyżej – musimy regularnie je uaktualniać. W dalszej kolejności ustalamy dla Twojej korporacji jednostkowy kod vanity URL. Jest to ciąg liter, pojawiający się po adresie https://plus.google.com/, zwykle jako nazwa zakładu. Jeżeli już przejdziemy przez tamte elementy, pozostaje jedynie dobrać właściwą grafikę oraz napisać opis działalności.

Należy pamiętać – wizytówka wiąże się z wystawianiem nam opinii przez wyszukujących. Ich ilość oraz jakość mają wpływ na to, jak wysoko znajdziemy się w wynikach wyszukiwania. Jeżeli uda nam się wypracować dużą liczbę dobrych opinii, to wówczas łatwo zauważymy ich pozytywny wpływ na znajdywanie kolejnych Klientów oraz tworzenie handicapu nad konkurencją.

Pozycjonowanie lokalne to tańszy i szybszy przepis, na znalezienie się w wynikach wyszukiwania niż tradycyjne pozycjonowanie witryn. Nie masz pojęcia jak zacząć? Agencja reklamowa specjalizująca się w pozycjonowaniu lokalnym na pewno pomoże Ci postawić pierwszy krok w temacie pozycjonowania lokalnego.

Zapraszamy na naszą stronę internetową – porady, analizy – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/pozycjonowanie-lokalne/

 

 

Komentarze są wyłączone.