Home staging – Twoja nieruchomość zachwyci innych

Kruszywa Warszawa – Kruszywa drogowe i budowlane – Tłuczeń Warszawa
Kruszywa – rodzaje i zastosowanie
15 maja, 2017
Marketing internetowy - zwiększ swoje szanse w Internecie
Marketing internetowy – nowe możliwości
13 czerwca, 2017
Home staging - zadbaj o swoje mieszkanie

Home staging - przygotowanie nieruchomości

Pierwsze wrażenie jest czymś o co dbamy przy różnych sytuacjach życiowych. Pragniemy zrobić dobre wrażenie w przeciągu trwania rozmowy kwalifikacyjnej, na dziewczynie, jeśli idziemy na imprezę klubową, czy przy negocjacjach w procesie sprzedaży. Na pierwszym wrażeniu w ogromnej mierze bazuje także home staging – czyli proces dotyczący wszystkich prac, pomagających zrobić dobre wrażenie na zainteresowanym znalezieniem domu, lokalu mieszkalnego, czy innej nieruchomości. Ci, którzy planują zakup nieruchomości, przypuszczalnie będą się kierować właśnie pierwszym wrażeniem, toteż trzeba się postarać, by nasz dom przedstawiał się fantastycznie. Wszystkiego nie przypilnujemy na własną rękę, więc warto podyskutować z ekspertami od home stagingu. Do tego jeszcze dojdziemy – wystartujmy od naszkicowania zarysu historycznego home stagingu.

45 lat temu….

Zapraszamy na krótką wycieczkę do Stanów Zjednoczonych. To właśnie na tamtejszym rynku mieszkań odnalazła się Barbara Schwarz, posiadaczka korporacji, która projektowała wnętrza. Jak się miało później okazać – projektowanie wnętrz było zaledwie przystankiem w kierunku koronnej specjalności Barbary Schwarz. Już jako agentka nieruchomości z doświadczeniem, Schwarz przez cały czas poszukiwała sposobów, na zwiększenie popularności oferowanych przez siebie nieruchomości wśród potencjalnych nabywców. W 1972 roku przyszło jej do głowy, aby starannie przygotować wnętrze pewnej nieruchomości. Postanowiła wykonać wszystkie potrzebne działania remontowe, wysprzątać cały obszar i udekorować go tak, żeby nabywca był oczarowany nieruchomością. Efekt? Nieruchomość została sprzedana o wiele szybciej, niż ktokolwiek mógłby przypuszczać. Z czego to wynikało? Wnioski Schwarz były takie, że przy rozjaśnieniu i optycznym powiększeniu mieszkania – pierwsze wrażenie potencjalnego klienta jest znacznie lepsze niż dawniej. Przez lata, Barbara Schwarz pozyskiwała podziw fachowców od nieruchomości w USA, a specjalność zwana home stagingiem weszła na stałe na rynek nieruchomości. Zgodnie z wyliczeniami z oficjalnej strony internetowej Schwarz przeszkoliła już z home stagingu więcej niż milion osób, a z pewnością jest autorką szanowanych publikacji z tej dziedziny.

Wielka Brytania i wreszcie… Polska!

Przez lata home staging rozrastał się w USA i odnalazł się również w Wielkiej Brytanii, gdzie w większości przypadków mieszkańcy nazywają go property presentation albo property styling. Zjednoczone Królestwo otworzyło się zdecydowanie na home staging, dzięki widowisku „House Doctor”, kojarzonego z osobą Ann Maurice na Channel 5. Brytyjczycy także zrozumieli, że mogą sporo zyskać gdy wystawią ofertę sprzedaży dopiero po starannym zadbaniu o posesję.

U nas home staging pojawił się już w tym stuleciu. W dużej mierze dlatego, iż nasi rodacy poszukiwali na rynku pracy czegoś nowego i co za tym idzie powstał nowy, wolny zawód – homestager. Zwłaszcza od 2009 roku, da się zauważyć zwiększony popyt na tego typu usługi.

Home staging dziś

Przez 45 lat, home staging ewoluował właściwie każdego dnia, a przyczyną były zmiany gustów ludzi, którzy postanowili zarabiać na rynku mieszkań. Barbara Schwarz zainicjowała precyzyjny model, ale korzystający z niego musieli być przygotowanymi na kaprysy ulegającej przemianom mody.

Kiedy weźmiemy pod uwagę dzisiejsze czasy, home staging to nie są jedynie działania wpływające pozytywnie na estetykę nieruchomości. Home staging bowiem to nic innego, jak wdrożenie idei marketingu, który polega – posiłkując się definicją zaproponowaną przez Philipa Kotlera, cenionego marketingowego eksperta – na „zyskownym dostarczeniu klientowi zadowolenia”.

Pole do popisu mają tutaj specjaliści od wizerunku, którzy mogą przygotować atrakcyjną ofertę, która przyciągnie uwagę potencjalnego Klienta. Już w czasach przedstawiania świeżej metody przez Barbarę Schwarz było wiadomo, iż psychologia sprzedaży, oparta na zasadzie pierwszego wrażenia Klienta jest niebagatelna w procesie home stagingu, a oferta wzbudzająca uwagę jest ważnym elementem, który tylko i aż może zachęcić ewentualnego Kontrahenta do sprawdzenia nieruchomości. W dobie obowiązującego w wielu kręgach dostępu do internetu i codziennego szaleństwa na punkcie Social Media – oferta musi być przygotowana zarówno pod kątem stron tematycznych, jak i gustów użytkowników Facebooka. Pamiętajmy, że wykonanie odpowiednich obrazów powinno nastąpić już po dokładnym przygotowaniu mieszkania. Co się na takie przysposabianie składa?

Ewolucja modelu Schwarz

Kluczowe teorie Barbary Schwarz zakładały, iż dużo zyskamy, zwiększając optycznie pomieszczenia i rozjaśniając je. Dbać musimy o każdy detal – w tym na położenie mebli, które nie mogą zagracać pokoi i blokować światła słonecznego. Byliśmy w szoku, jak olbrzymia liczba osób zapomina o naturalnych zachowaniach, takich jak pozbycie się walających się wszędzie ubrań, pojedynczych skarpetek oraz przewietrzenia pomieszczeń. Czynnikiem, który prawdopodobnie przekreśli nasz trud może być brzydki zapach w mieszkaniu – z pewnością odstraszy on Klienta.

Jeśli chcemy mieć pewność, że proces home stagingu ułoży się jak należy – lepiej zatrudnić specjalistów z biura nieruchomości, którzy postarają się, aby nasza posesja wypadła właściwie.

Chcesz wiedzieć więcej o home stagingu i nie tylko? – mieszkania.torun.pl

Komentarze są wyłączone.